PRONETmedia

Skutečně víte, co
si myslí vaši zákazníci?

Zjistíme, zda pochopili, co jim nabízíte a co po nich chcete

Přichází na vaše stránky dostatek návštěvníků a přesto máte pocit, že je nějak málo objednávek, málo telefonátů nebo e-mailů vašich potenciálních zákazníků? Někde je chyba a my zjistíme kde. Na vzorku reálných uživatelů - v rámci tzv. uživatelského testování.

Uživatelské testování (neboli user-testing) vám ukáže, jak se chovají reální uživatelé - návštěvníci při procházení vašich webových stránek. Pro tento účel vybereme vhodné testery (respondenty), kteří budou věrně kopírovat cílovou skupinu uživatelů. Ti podrobí váš web zátěžové zkoušce a pomohou odhalit slabá místa vaší webové prezentace.

Všechny poznatky pečlivě zhodnotíme a připravíme vám podrobnou zprávu. Díky nim budete moci zlepšit svůj web, jeho funkčnost a udělat jej uživatelsky přívětivější.

Kdy se používá uživatelské testování?

Uživatelské testování se používá už při tvorbě nebo dodatečné úpravě webových stránek. Webdesignéři potřebují testery proto, aby se vyhnuli závaznějším chybám u návrhu nových www stránek. Ale stejně tak i majitelé již fungujících e-shopů a portálů využívají uživatelské testování, když hodlají učinit nějakou razantní změnu ve webdesignu či zvýšit ziskovost webu.

Proč testovat web?

Když budou stránky špatně navržené, odradíte tím návštěvníky. Protože procházení webu jim zabere zbytečně moc času. V krajním případě uživatelé vůbec nenajdou požadované informace (i když se na webu nachází). Budou znechucení a stránky proto rovnou opustí a poohlédnou se jinde. Pamatujte, vaše konkurence je jen jeden klik myší vedle vás...

Pokud budou webové stránky na návštěvníky působit špatným dojmem, nevzbudí v nich dostatečnou důvěru. Šance, že si objednají vaše produkty, bude mizivá. Abyste těmto situacím předešli, je třeba váš web podrobit důkladnému testu. K testování slouží různé webové analýzy a studie, které provádí vyškolení konzultanti. Ale použitelnost stránek lze odborně odhadnout jen do určité míry. Proto i odborníci využívají uživatelské testování. Vy jste odborníci ve vaší oblasti a měli byste se od odborních na webovýc marketing inspirovat - nechte si svůj web prověřit také.

Proč? Protože získáte tu nejcennější zpětnou vazbu - názory a poznatky samotných návštěvníků.

Jak probíhá uživatelské testování?

Na základě informací, které od vás obdržíme, nadefinujeme cílovou skupinu potencionálních zákazníků a obstaráme vám odpovídající vzorek uživatelů. Vy si určíte prvky, na které se chcete zaměřit. A my podle toho připravíme scénář pro testery. Scénář sestává z řady úkolů věrně kopírujících reálné situace, se kterými se může setkat skutečný návštěvník stránek. Scénář předložíme testerům a necháme je vypracovat dané úkoly. Po čas plnění zadání budeme pořizovat videozáznam a pečlivě zapisovat poznatky testerů. Z jejich poznámek a reakcí sestavíme závěrečnou zprávu a přidáme naše doporučení, která povedou ke zkvalitnění webových stránek.

Co zjistíte z uživatelského testování?

Dozvíte se, zda je váš web intuitivní a uživatelé se na něm snadno zorientují již při první návštěvě. Jestli jednoduše našli to, co hledali a vykonali požadovanou akci (nalezení produktu, objednání zboží) v relativně krátkém časovém úseku nebo vše vykonávali neefektivně stylem - pokus / omyl (což značí, že stránky jsou pro užvatele nepřehledné). Odhalíte překážky, které uživatelům značnou měrou znesnadňují nákup vybraného produktu, služby či vykonání požadované akce (např. vyplnění formuláře). Poznáte, proč návštěvníci opustili vaše webové stránky, aniž by cokoliv nakoupili a mnoho dalších věcí.

Uživatelské testování je nástroj, který vám pomůže zlepšit uživatelskou přívětivost vašeho webu. Odhalte skryté nedostatky svých webových stránek. Kontaktujte nás, objednejte si uživatelské testování a nechte váš web prověřit očima uživatelů.

najměte si nás, poptejte nás

Další související služby

 


NAŠE SLUŽBY

NOVINKY

Pasivní příjem na Internetu

Červen 2016 - Cashflow Summit 2016 se konal v olomouckém BEA...

Jsme v klubu

Květen 2016 - Czech Cool Trade Club je podnikatelským klubem 21....

Marketingová strategie pro Yogodoo

Duben 2016 - Pro naši sesterskou společnost jsme začali řešit...

starší novinky >>