PRONETmedia

Analýzy konkurence,
návštěvnosti, web trhu

Co nezměříte, to nezdokonalíte.

Podtitul této stránky je překladem mnohokrát opakovaného a parafrázovaného citátu lorda Kelvina "If you can not measure it, you can not improve it." Jak vidíte, svou hloubku má i dnes, po více než 100 letech. 

Na rozdíl od klasické reklamy, například v novinách, televizi nebo na billboardech, je internetová reklama relativně dobře měřitelná. Pomocí často bezplatných nástrojů a aplikací jako je například Google Analytics, Google Webmaster Tools, Website Optimizer nebo i placených jako MyX, Majestic SEO, Adobe/Omniture SiteCatalyst, Yahoo Web Analytics či Unica NetInsight, lze často velmi přesně měřit úspěšnost nejen vašich www stránek nebo eshopu, ale i reklamních kampaní, jejich zásah a efektivitu.  

Nechcete-li nadále žít ve sladké nevědomosti a víte, že co nezměříte, nezdokonalíte, pak si pečlivě přečtěte následující řádky. Na jejich konci budete vědět, co chcete a co pro vás můžeme v oblasti analýz a srovnání udělat.

Analýzy návštěvnosti

Na jaké otázky vám umíme v rmci analýzy návštěvnosti webových stránek odpovědět? Například

  • Kolik mají stránky skutečně návštěvníků?
  • Odkud přichází a jaké reklamní kanály jsou pro mne efektivní?
  • Jak vás vaši návštěvníci nebo zákazníci našli?
  • Doba návštěvy webu, míra opuštění a návratů (lepivost)?
  • Hloubka návštěvy - kolik stránek lidé procházejí, najdou rychle co hledají?
  • Geografické rozložení návštěvníků?
  • Na jaké odkazy lidé na vašem webu klikají? 

Jak funguje analýza návštěvnosti? Nejprve instalujeme na vaše stránky sledovací kód, který bude sbírat potřebná data. Asi po jednom měsíci nebo i dříve (záleží na počtu návštěvníků vašeho webu) jsme schopni interpretovat první výsledky. V rámci analytiky nabízíme také instalaci unikátního projektu Heatmapy, kde lze on-line sledovat záznam pohybu návštěvníků po vašich stránkách formou zobrazení tepelné mapy míst, kam vaši návštěvníci klikají. Snadno tak můžete optimalizovat grafickou podobu vašich stránek, názvy odkazů, bannery a další vizuální prvky na vašich stránkách podle toho, jak jsou pro vaše návštěvníky atraktivní. Nabízíme také zpracování vašich záznamů na serveru - tzv. logů. Díky nim můžete například zjistit kolikrát navštěvují vaše stránky roboti vyhledávačů, stahování souborů a další. Jednotlivé služby - analýzy návštěvnosti za použití Google Analytics, on-line instalace a sledování pohybu na stránkách přes heatmapy, zpracování log souborů i odchytávání návštěv robotů můžete objednat jako jednotlivé služby.

Náš tip: Jak nasdílíte přístup k vašim statistikám Google Analytics? Přečtěte si náš podrobný návod.

Analýza efektivity vašeho webu nebo eshopu

Zjištění počtu návštěvníků, odkud přichází případně jak dlouho se na vašem webu zdrží je fajn věc. Provozovatele eshopů a komerčních stránek budou ale možná zajímat spíše informace a data, která budou moci využít ke zvýšení efektivity stránek. Takovým podnikatelům umíme odpovědět na otázky typu:

  • Kolik lidí na web přijde a kolik z nich skutečně nakoupí/objedná/zavolá... neboli jaká je míra konverze webového obchodu/stránek? 
  • Jaké inzertní kampaně nebo weby přinášejí největší zisk? 
  • Jak jsou efektivní konkrétní reklamní kampaně? 
  • Návratnost investicí u nových a vracejících se návštěvníků? 
  • Jak se liší výdaje za zákazníka a efektivita podle toho, odkud přišel?
  • Je vhodně navržena struktura stránky nebo systém interního hledání? Kolikrát přijde návštěvník na stránky, než se stane zákazníkem?
  • Jakou hodnotu má návštěvník/zákazník/web? 

Podobných otázek, na které vám najdeme odpověď a připravíme na jejich základě podrobnou analýzu může být ještě mnohem víc, záleží na tom, co potřebujete vědět. 

Analýza konkurence a trhu

Podobně lze, obvykle z otevřených zdrojů zanalyzovat i konkurenci, většinou sice nedostanete tak přesná data, při použití vhodných nástrojů však lze velmi dobře vysledovat trendy a směry. Zajímá-li vás tedy, zda je eshop vašeho konkurenta navštěvovanější, odkud na jeho web přichází návštěvníci, kolik dostává objednávek atd. obraťte se na nás, rádi pro vás provedeme detailní analýzu konkurence a internetováho trhu.

najměte si nás, poptejte nás

Další související služby

 


NAŠE SLUŽBY

NOVINKY

Jak zvýšit obrat eshopu? Case studies www.svetcukraru.cz

říjen 2014 - O tom, jak lze během čtyřech měsíců více...

Nová akvizice: Eshop s cukrářskými potřebami

duben 2014 - Jen několik dní před velikonočními svátky se...

Kupčlánek a Placla mění majitele

leden 2014 - Dva nějvětší české pay per post systémy,...

starší novinky >>